niedziela, 28 września 2014

Warsjawa 2014

Ogromne podziękowania dla organizatorów konferencji Warsjawa która odbyła się wczoraj i merytorycznie przerosła moje oczekiwania. Nie spodziewałem się aż takiego poziomu na darmowej konferencji. Mógłbym tez nieśmiało stwierdzić ze podobało mi się bardziej niż na 33rdDegree w Krakowie.

Ponadto organizacyjnie wypadło to super. Warsztaty odbywały się w gmachu Wydziału Matematyki Informatyki i Mechaniku Uniwersytety Warszawskiego, jak co roku. Kazdy warsztat w oddzielnej sali, która miała swojego opiekuna. W przerwach były serwowane kanapki z ciężarówek przed gmachem. Mozna tez było korzystać z bufetu.

Na końcu odbyło się uroczyste zamkniecie, podziękowanie i rozliczenie się z wydanych pieniędzy. O ile mnie pamięć nie myli to konferencja kosztowała ponad 60 tys PLN. Końcowa prezentacja powinna się niebawem ukazać w sieci.

"100% Workshop" to formula, która przyświecała konferencji i rzeczywiście, nawet prezentacje miękkie, takie jak "Zdrowy kręgosłup w pracy" zawierały ćwiczenia praktyczne. Ja sam brałem udział właśnie w prezentacji o kręgosłupie i w 2ch warsztatach Venkata Subramaniana (przykłady można zobaczyć tu):
- Programming concurrency
- Creating DSL using Groovy

oraz hackatonie Marcina Grzejszczaka o mikroserwisach na którym dał nam tony ciekawych materiałów i pokazał ze mikroserwisy to nie tylko aplikacje z wbudowanym serwerem odpalane z linii komend ale cala struktura komunikujących się aplikacji. Koncepcja dobrze została przedstawiona na tej prezentacji.

Był to też mój osobisty debiut z warsztatem "Quick prototyping in Grails" z którego generalnie jestem zadowolony, chociaż w drugiej połowie z braku czasu musiałem improwizować i trochę się zamotałem :) Następnym razem powinno być już lepiej.

Konferencja godna polecenia i za rok na pewno będę się wybierał.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz